Acknowledgements

A blog made with pictures, broken English and my vague "castellano" language.

Thanks Brian Hua for pushing me to make this blog. Work hard Brian...

This little mountain (about 10.000 Ha, 25.000 acres) call Sierra de Carrascoy, is where I grew up. How can you place the mountain in the world, HERE. My father used to work in a big farm on this mountain, so I had the chance to explore what was going on in these hillsides.


Este blog lo actualizo según la vida (trabajo, familia, etc...) me va dejando tiempo, por tanto irregularmente.

Sunday, November 24, 2013

HACER ALGO POR LOS AGRICULTORES - DO SOMETHING, SMALL OR BIG, BUT DO SOMETHING

Esta tarde estando con mi padre y mi tío Ginés, dos agricultores, me he sentido ridículo, al lado de ellos lo soy.
Uno siempre esta a tiempo de hacer algo de provecho al cabo del día. Hoy creo, no, estoy seguro, de que con este post voy a ayudar a alguien.
En principio es simple, seguir las indicaciones del recuadro en rojo. En este caso aplica para los abonos, pero valdría para cualquier otro recurso que necesita el agricultor. Si se dispone del espacio necesario, con un poco de tiempo y mucha observación y cierta capacidad de análisis, se puede llegar a resultados muy prácticos para la mejora del uso de recursos como abonos, agua y pesticidas.

(Broken english) A book published in 1958, "Small Farmers guide" says farmers to make their own experiments in order to find the form and dose of fertilizers that best suit his goals. In my opinion, telling farmers to make their own experiments (no observations, they make them every second) is now even more important than before.

Sacado del libro "Pequeña guía del Agricultor"

No comments:

Post a Comment